Avustralya'nın dünya ilkine imza attığı 16 yaş altı sosyal medya yasağı, altı ay sonra beklenen sonuçları vermedi. Başbakan Anthony Albanese, Britanya Tıp Dergisi'nde yayınlanan araştırmanın yasağın etkisiz olduğunu ortaya koymasının ardından, hukuki zorlama mekanizmalarını güçlendirme niyeti açıkladı.
Yasaklı Kullanıcıların Yüzde 85'i Hala Platformda
Yasak yürürlüğe girdikten üç ay sonra yapılan çalışma çarpıcı bir bulgu sundu: 12 ile 15 yaş arası Avustralyalı gençlerin yüzde 85'i hala sosyal medya platformlarını kullanıyor. Yasaklı kullanıcıların üçte ikisi en basit yöntemlerle platformlara erişti; yaşlarını 16 üstünde belirtip veya algoritmayı kandıran selfie göndererek hesap açmayı başardı. Kaynağın adı sadece yaş doğrulaması da değil, kullanıcı davranışının kontrolü de mümkün olmadığını gösteriyor.
Hükümetin Zorlama Stratejisi ve Yaptırımlar
Avustralya hükümeti yasağı yeniden yazma yerine uygulamayı sıkılaştırma yoluna gitti. Ülkenin internet düzenleyicisi eSafety Commission'ı, Meta, TikTok ve YouTube gibi platformlara karşı yasal işlem başlatmaya hazırlanıyor. Yasağa sistematik biçimde uymayanlar 49,5 milyon Avustralya doları (yaklaşık 34 milyon dolar) cezaya çarptırılabilir.
Dünya Gözlemci Konumunda Avustralya
Yasak konusundaki ilk hareket eden konumundan dolayı Avustralya, diğer ülkelerin dikkat merkezi haline geldi. Norveç benzer bir yasak yürürlüğe koydu, Birleşik Krallık karşılaştırılabilir kısıtlamalar değerlendiriyor ve çeşitli hükümetler Kanberra'nın deneyini izliyor. Sıkı yaş sınırlamasının kâğıt üzerinde değil gerçek hayatta işe yarayıp yaramayacağı sorusu açık kalıyor.




Yorumlar (0)
İlk yorumu sen yaz.