Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki duruma ilişkin açıklamada bulundu. Bakan, 26 Haziran 2026 tarihi itibarıyla bölgede bekleyen gemilerin tamamının güvenle çıkış yaptığını duyurdu.
15 Gemi Bölgeden Ayrıldı
Uraloğlu, toplam 15 Türk gemisinin başarıyla bölgeden ayrıldığını açıkladı. Bu gemilerde 99 Türk personelinin bulunduğu belirtildi. Bakan, ilgili tüm kurumlarla koordinasyon içinde hareket ettiklerini vurgulayarak, gemilerin emniyetli bir şekilde seyirlerini tamamladığını ifade etti.
Körfez'de Kalan Gemiler
Bölgede 3 Türk sahipli geminin halen Basra Körfezi içinde ticari faaliyetlerini sürdürdüğü bildirildi. Bu gemiler ayrılış talebinde bulunmadıkları için bölgede kalmayı tercih ettikleri kaydedildi. Uraloğlu, herhangi bir geminin acil çıkış talebi olmadığını da belirtti.
Güvenlik Süreci
Bakan, vatandaşlar ve denizcilerin güvenliği için süreci hassasiyetle takip etmeyi sürdüreceklerini vurguladı. Gelişmeleri ilk andan itibaren anbean takip ettiklerini söyleyen Uraloğlu, koordinasyon çalışmalarının planlı şekilde yürütüldüğünü ifade etti.




Yorumlar (0)
İlk yorumu sen yaz.