Afyonkarahisar'da yaşanan bir olayda eşine DNA testi talep eden koca, mahkeme kararları sonucunda kusurlu bulundu. Yargıtay 2. Hukuk Dairesi, kocanın sadakatsizlik ithamının hukuka aykırı davranış olduğuna karar vererek kadının ayrılık talebini kabul etti.
Mahkemenin Değerlendirmesi
Çay Asliye Hukuk Mahkemesi, erkeğin DNA testi talebini ve eşine yönelttiği sadakatsizlik ithamını kusurlu davranış olarak nitelendirdi. Mahkeme, tarafların 3 yıl süreyle ayrı yaşamalarına karar vermişti. Ancak istinaf mahkemesi bu kararı iptal etti ve eşlerin yeniden bir araya gelme ihtimalinin kanıtlanamadığını gerekçe gösterdi.
Yargıtay'ın Son Kararı
Temyiz aşamasında Yargıtay, istinaf kararını bozarak kadının ayrılık talebini kabul etti. Yüksek Mahkeme, kocanın davranışının hukuka aykırı olduğunu ve boşanma nedeni sayılabileceğini belirtti. Kararda, ayrılık davasında eşlerin yeniden barışma ihtimalinin ayrıca araştırılmasının gerekli olmadığı vurgulandı.



Yorumlar (0)
İlk yorumu sen yaz.