Samsung, önümüzdeki 10 yıl içinde Güney Kore'ye 1.000 trilyon won (yaklaşık 647,5 milyar dolar) yatırım yapma planını 29 Haziran'da Cumhurbaşkanı Lee Jae Myung'un yanında duyuracak. Bu rakam, ülkenin gördüğü en büyük kurumsal yatırım taahhütlerinden biri olacak.
Çipten İleri Teknolojiye Uzanan Portföy
Samsung'un beklenen toplam yatırımının 300 trilyon wonu ülkenin kuzeybatısında fabrika inşaasına ayrılması planlanıyor. Bölge, yarı iletken patlamasının çoğunlukla uzağında kaldığı için bu hamle stratejik bir önem taşıyor. Geri kalan bütçe ise yapay zeka veri merkezleri, bataryalar ve ekranlar gibi Samsung'un güncel teknoloji hedeflerini kapsıyor.
Rakip SK Hynix'in de Yatırım Planları Var
Etkinlikte Samsung'un yanı sıra Güney Kore'nin diğer büyük çip üreticisi SK Hynix de kendi yatırım planlarını sunacak. Her iki şirket, yıllardan beri üretim tesislerini başkent Seul civarında yoğunlaştırdığı için, bu adımlar işleri ve istihdamı şehir dışına yaymak baskısının bir sonucu. SK Hynix son zamanlarda yüksek bant genişliğine sahip bellek çiplerindeki talep nedeniyle Samsung'u Kore'nin en değerli şirketi konumuna getirdi.
On Yıllık Bir Taahhüt
1.000 trilyon wonu 10 yıla yayıldığında, Samsung'un yıllık harcaması mevcut sermaye harcamalarına daha yakın bir ölçeğe düşüyor. Şirketler bu tür duyurular için çok yıllı harcama planlarını tek bir rakam halinde sunma alışkanlığına sahip. 29 Haziran'daki toplantı finansman kadar siyasi bir olay olma niteliğini taşıyor ve duyurular resmi olarak yapılana kadar bazı detaylar değişebilme ihtimali bulunuyor.




Yorumlar (0)
İlk yorumu sen yaz.