Bilgisayarlarımız hayatımızın ayrılmaz bir parçası olmuştur; iş için saatlerce kullanırken, eğlence için gece boyu ekran başında geçiririz. Ancak yavaşlama, donma ve çökmeler ile karşılaştığımızda sinir krizi geçiririz. Ya da değil mi? Peki ya bir işletim sisteminin perspektifinden bakılırsa? 'You're the OS' adlı yeni oyun, geliştirici Pier-Luc Brault tarafından oluşturulmuş ve oyuncuları tam da bu duruma sokan eğlenceli bir simülatördür.
İşletim Sistemi Olmanın Karmaşıklığı
Oyunda, bir bilgisayarın işletim sistemi rolünü üstlenirsiniz. Göreviniz, rekabet halindeki süreçleri yönetmek, RAM'ı kontrol altında tutmak ve kullanıcınızı sinirinden bilgisayarı fırlatmaya getirmemektir. Bilgisayarınızın çok çekirdekli CPU'su vardır ve bu çekirdeklere işlemleri atayarak yönetim döngüsünü başlatırsınız.
Bir işlemi çok uzun süre ihmal ederseniz, o işlem hoşnut bir simgeliden başlayarak kayıtsızlığa, sonra üzüntüye ve nihayetinde çaresizliğe geçer. Bunu devam ettirirseniz, kullanıcı işlemi tamamen kapatır. Kullanıcı çok fazla sinirlenirse (10 kez ragequit yapılırsa), bilgisayarı resetleyerek oyunu biter.
Artan Zorluklar ve Gerçekçi Sorunlar
Oyun, whack-a-mole benzeri hızlı bir deneyim sunur ve ilerledikçe giderek zorlaşır. Kullanıcı girişini beklerken veri işlem kapasitesini boş yere tüketen işlemlerle, hemen işlenmesi gereken ve kuyruk başına geçiş yapmayan olursa çabuk sinirlenecek işlemlerle, RAM'ı küçük dil modelleri gibi tüketen süreçlerle karşılaşırsınız. RAM alanı doluysa, sayfaları sabit sürücüye yazıp okumak zorunda kalırsınız—ve bu da işleri ciddi şekilde yavaşlatır.
Bilgisayarlarımıza Karşı Duyacağımız Empati
Birkaç dakika 'You're the OS' oynamanın ardından, tüm Adobe paketini, Word, Excel, Steam ve 200 açık tarayıcı sekmesini çalıştırırken bilgisayarın yavaş gittiği için kızdığımız tüm anlara yönelik pişmanlık hissetmeniz muhtemeldir. Yani aslında bilgisayarlarımız çok ağır işlerle uğraşırken biz onlara sitem etmiş olabiliriz.




Yorumlar (0)
İlk yorumu sen yaz.