Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, İstanbul Haliç Kongre Merkezi'nde gerçekleştirilen Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) 33'üncü Olağan Genel Kurulu'nda ülkenin ekonomik performansını değerlendirdi. Erdoğan, Türkiye'nin ard arda 23 çeyrektir kesintisiz bir büyüme trendi yakaladığını açıkladı.
2025 ve 2026'da Kaydedilen Büyüme Oranları
Konuşmasında ekonomik rakamları paylaşan Erdoğan, 2025 yılında yüzde 3.6'lık bir büyüme sağlandığını belirtti. 2026'nın ilk çeyreğinde ise bu büyüme yüzde 2.5 oranında gerçekleşti. Erdoğan, bu oranların küresel pazardaki belirsizliklere rağmen elde edildiğini vurguladı.
İhracat Başarılarının Stratejik Önemi
Erdoğan, dünya ticaretinde Türk bayrağının dalgalanmadığı tek bir gümrük kapısı bırakmamanın bir strateji olduğunu ifade etti. İhracattaki başarıların artık milli bir motivasyon kaynağına dönüştüğünü söyleyen Erdoğan, ekonomik başarının kolay elde edilmediğine ve azim, sabır ve kararlılık gerektirdiğine işaret etti.
Devlet Desteğinin Devamı
Erdoğan, TİM çatısı altında çalışan tüm ihracatçılara teşekkür ederek, devletin ihracat konusundaki desteğinin bundan sonra da süreceğini bildirdi.



Yorumlar (0)
İlk yorumu sen yaz.