ABD Silahlı Kuvvetleri, Teksas'taki Lackland Hava Kuvvetleri Üssü'nde grip salgını yaşandıktan sonra temel eğitim alan askerler için grip aşısını yeniden zorunlu hale getirdi. En az 222 asker enfekte olmuş ve dördü hastaneye yatırılmış durumda.

Savunma Sekreteri Pete Hegseth, Nisan ayında onlarca yıllık aşı zorunluluğunu kaldırarak bu kararı 'özgürlük restorasyonu' olarak tanımlamıştı. Ancak İçişleri Bakanlığı'ndan alınan istisna kararlarıyla Ordu, Donanma ve Hava Kuvvetleri aşılamayı yeniden emretme yetkisini aldı.

Teksas Üssündeki Salgın

Lackland Hava Kuvvetleri Üssü'nde başlayan salgın, çoğunlukla aşısız askerler arasında hızla yayıldı. Kaynaklar, üsdeki yeni hava kuvvetleri eğitim gören askerlerden sadece yüzde 40'ının aşılı olduğunu belirtmiş, salgının Haziran başında ortaya çıktığını aktarmıştır.

Salgının türü henüz belirlenmemiştir. Yazın genel popülasyonda grip virüsünün dolaşım düzeyi düşük olmasına rağmen, askeri üslerdeki dar ve yoğun koşullar bulaşmayı hızlandırmaya elverişlidir. Eğitim gören bir asker olan Keon McDaniel, Haziran 12'de tıbbi acil durum yaşayarak hayatını kaybetmiştir; ölümün salgınla ilişkili olup olmadığı henüz açıklığa kavuşmamıştır.

Hegseth'in Politikasından Geri Adım

Hegseth, aşı zorunluluğunu 'mantıksız' olarak nitelendirip kaldırmayı asker özgürlüğü olarak sunmuştu. Bununla birlikte Pentagon sözcüsü Sean Parnell, kapsamlı risk değerlendirmesi sonrasında ordunun operasyonel hazırlığını ve güç üretimini artırmak amacıyla istisnaların verildiğini bildirmiştir.

Tarihi Arka Plan

ABD Silahlı Kuvvetleri, enfeksiyon hastalıklarıyla uzun bir geçmişe sahiptir. George Washington, 1777'de Kıta Ordusunun askerlerinin çiçek aşısı olmasını zorunlu kılmıştır. 1918 grip pandemisinde yaklaşık 43.000 ABD askeri ölmüştür. Amerika Birleşik Devletleri Ordusu, grip aşısının geliştirilmesini desteklemişş ve ilk aşı 1945'te yaygınlaştırılmıştır.